Účinnost uplatnění reklamace

Dotaz:
„Dne 25.3. jsem odeslal na adresu prodejce (eshop) vadné zboží k reklamaci. Zásilka byla dodána na poštu adresáta 26.3. a zde na žádost adresáta byla uložena. Od jaké doby se počítá 30ti denní lhůta na vyřízení reklamace ? Od data uložení (na žádost adresáta), tj od 26.3. nebo až od data, kdy zásilku fyzicky na poště přebere?“

Uplatnění reklamace je účinné od okamžiku, kdy měl adresát objektivně možnost seznámit se s jeho obsahem. Není nezbytné, aby se s obsahem právního úkonu skutečně seznámil. Tzn. například okamžikem, kdy je do pošt. schránky vloženo oznámení o uložení zásilky už běží lhůta pro vyřízení reklamace. Jestli adresát nepřebírá zásilky, jde to k jeho tíži. Rozebírají to v rozhodnutí Nejvyššího soudu sp. zn. 26 Cdo 3486/2009.

Autor: Jan Kuráň

/ číst více /